На металургійному заводі “АрселорМіттал Кривий Ріг” розпочали страйк залізничники, вимагаючи створити їм належні умови праці та підвищити заробітну плату. Про це повідомляє Конфедерація вільних профспілок України.
“Сьогодні з 7-ї години ранку на ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” робітники першої зміни залізничного цеху розпочали діяти за інструкціями. Вони відмовилися працювати на несправній техніці й це фактично паралізувало роботу всього підприємства, бо жоден локомотив не зрушив з місця. Про це повідомив голова тамтешнього первинного осередку НПГУ Юрій Самойлов.
За його словами, вимога забезпечити безпечні умови праці на підприємстві – одна з основних у колективному трудовому спорі з роботодавцем.
“Оскільки залізничний транспорт обслуговує все виробництво на ПАТ, тобто доставляє сировину й вивозить готову продукцію, то у результаті вже зупинилися й мартенівський та конверторний цехи. А це може призвести до катастрофічних наслідків, тому первинні профспілкові організації, які діють на підприємстві, терміново збираються на спільне засідання й вирішуватимуть, як діяти далі”, – пояснив Юрій Самойлов.
Повідомляється, що машиністи спочатку зупинили роботу десяти тепловозів, а потім люди обмежили рух біля прохідної підприємства. Дії робітників паралізували залізничне сполучення між цехами і привели до часткової зупинки виробничих процесів.
На сайті Конфедерації вільних профспілок інформують, що опівдні до залізничників приєдналися сталевари мартенівського і конверторного цехів.
У свою чергу ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” розповсюдило заяву щодо ситуації на підприємстві. Провина за початок страйку покладається на колектив залізничного цеху меткомбінату (3 і 4 зміни) – машиністів тепловозів, їхніх помічників та складачів потягів.
Адміністрація стверджує, що вони вимагають підвищення заробітної плати до європейського рівня в 1000 євро і забезпеченняи відповідності всього рухомого складу стандартам з охорони праці.
На цей час на підприємстві працюють лише 14 тепловозів з 92. У зв’язку з цим паралізовано весь технологічний ланцюжок. Повністю зупинені підрозділи гірничого департаменту, агломераційні цехи, всі доменні печі (крім шостої) та весь сталеплавильний і прокатний переділи.
“Такі позапланові збої в роботі виробничих агрегатів вкрай негативно позначаються на функціонуванні газотранспортної системи. Є реальна загроза вибухів газопроводів внаслідок перепадів тиску, що може призвести до техногенної катастрофи в масштабах не тільки комбінату, а й міста. Фахівцям підприємства вдається тримувати ситуацію під контролем.
Керівництво ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» провело низку зустрічей з колективом для обговорення вимог, які були висунуті залізничниками. Вчора, 16 травня, комісія приступила до обстеження локомотивів на предмет їх відповідності вимогам охорони праці. Виявлені в ході оглядів порушення будуть усувати, по можливості на місці, фахівці підприємства. Незважаючи на це, залізничники поки що не стають до роботи, переговори про рівень заробітної плати тривають”, – йдеться в заяві.
Керівництво заводу нагадує, що в ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” працює понад 21 000 людей, і середня заробітна плата становить 14 000 гривень. З першого травня заробітна плата була підвищена до 20%.
Профспілки стверджують, що зарплати з 1 травня буде підвищено на 12%, і робітники сприйняли це “як подачку”.
“ArcelorMittal Кривий Ріг” (спочатку Криворізький металургійний завод імені В. І. Леніна, потім до до 2005 року – “Криворіжсталь”, у 2005-2007 роках – “Міттал Стіл Кривий Ріг”) є найбільшим підприємством гірничо-металургійного комплексу України і найбільшим виробником сталевого прокату.
Спеціалізується на виробництві довгомірного прокату, зокрема, арматури і катанки із звичайних і низьколегованих марок сталі, також виробляє агломерат, концентрат, кокс, чавун, сталь, сортовий і фасонний прокат.
У 2016 році підприємство виробило 6,1 млн тонн чавуну, 7 млн. тонн еквівалентної сталі і 5,5 млн тонн прокату.
